Rok 2007

Hardegg – Rakousko
Na konci dubna jsme vzali auto a zajeli se podívat kousek za hranice ČR a sice do rakouského města Hardegg. Akorát, že se to musí autem celkem dost objíždět, lepší nechat auto v ČR a sjet dolů na kole. Prohlídka vesnice v příjemném počasí. Hlavní dominanta je na kopci, majestátně vyhlížející hrad. Z vesnice je vidět i rozhledna na druhé straně Dyje.

Kroměříž – Česká republika
Pro začátek května jsme si vybrali jednodenní výlet do moravského města Kroměříž a to nejen pro jeho dobrou polohu, ale také proto, že zahrada se zámkem byla zapsána na seznam kulturního dědictví. Po prohlídce zámku přišla na řadu ona Květná zahrada, ale moc kytek tam teda nebylo, to jsem jako čekal větší parádu, no tak ale když je to vše rozkvetlé tak to asi vypadá pěkně. Zřejmě se ještě vrátím.

Istanbul – Turecko
Na moje narozeniny v květnu jsem si dal dárek ve formě eurovíkendu do mnou tolik oblíbeného města Istanbul. Odlet byl přímo z Prahy a ubytování v hotelu ve čtvrti Laleli. Měli jsme pátek, sobotu a celou neděli. Takže klasická prohlídka, Galatská věž, palác Topkapi, Aya Sofie, Modrá mešita, cisterna Yerebaten, Grand bazar, Yeni a Sultanahmed mešita, náměstí Taksim, návštěva asijské části Kadiköy a projížďka po Bosporu. V pondělí návrat a rovnou do práce.

Dunaj od Passau po Krems – Německo, Rakousko
Na konci června jsme se jeli podívat do rakouského údolí Wachau, zapsaného na seznam kulturního dědictví. Cesta probíhala po proudu řeky Dunaj z města Passau, kde jsme museli udělat prohlídku, potom přesun do města Linz, tam taky prohlídka a ke konci dne jsme ještě zvládli projít se po koncentračním táboru Mauthausen. Nocleh v kempu u Dunaje. Další den klášter v Melku, oběd v malebné vesnici st.Michael a na závěr prohlídka města Krems.

Orlík – Česká republika
Začátkem července jsme ještě stihli se zajet na víkend podívat k Orlické přehradě. Počasí bylo pěkně letní, tak volba padla na kemp přímo u přehrady. Bylo pivko a buřty na ohni. Další den ráno jsme vyrazili na prohlídku zámku Orlík, celkem pěkné bych řekl. Potom se podívat na Zvíkovský most a nakonec na prohlídku Hradu Zvíkov, spojenou s vyjížďkou na lodi, jak po Vltavě tak po Otavě.

Okruh Dánsko
V půlce července jsme se vypravili na již delší dobu plánovaný výlet autem do Dánska. Výlet byl naplánován na osm dní. Jediné čeho jsme se fakt obávali bylo počasí, ale z fotek poznáte, že to tak na 75% vyšlo. Přijeli jsme trajektem z Německa a postupně projeli ostrovy Mon, Sjealand, Fyn a Jutský poloostrov. Dalo by se říct, že jsme tam viděli co se dalo. Noclehy jak jinak probíhaly pouze v kempech a jídlo jsme si brali vlastní. Jinak bychom se tam nedoplatili… fakt draho.

Fotogalerie… | Deník…

Pavlov a Mikulov – Česká republika
Na konci srpna jsme se na víkend zaskočili podívat na jižní Moravu, přespání jsme měli zajištěný v Pavlově. Součástí ubytování byl i vinný sklípek se živou hudbou, takže zábava byla celkem dobrá a to dlouho do noci. Po ranní kocovině se šlo na snídani a protože se nám ještě nechtělo jet zpátky, tak jsme si udělali malý výlet do nedalekého města Mikulov.

Okruh Ukrajina
Na přelomu srpna a září jsme konečně vyrazili na dlouho plánovanou cestu na Ukrajinu se zpáteční cestou přes Moldavsko. Cesta vedla autem k mojí sestřence Janě do Bystrého a odtud už busem do Užhorodu. Tam prohlídka a šup na vlak do Lvova. Odtud už přes noc vlakem do Kyjeva. Následovala dlouhá noční jízda do Sevastopolu. Pak už jsme se pohybovali po Krymu. Do Jalty na Vlaštovčí hnízdo a palác Livadia. Do tatarského města Bachčisaray a skalního města Čufut-Kale. Přesun do Oděsy.

Fotogalerie… | Deník…

Kišiněv – Moldavsko
Zpáteční cesta z Ukrajiny vedla přes Moldavsko. Stát opravdu sám pro sebe. Začalo to koupí jízdenky na bus v Oděse. Vlaky přes Podněstří nejezdí. Na hranicích nás vykopli z busu a chtěli poplatek za vízum, no tak jsme něco zaplatili a čekali.. žádný vízum se nekonalo. Na výjezdu z Podněsterské “buzerantské” republiky se to opakovalo. To už jsme se ale hádali, ale nebylo nám to nic platný, oni mají mraky času. No a v Kišiněvě není vůbec nic k vidění, je to megadíra. Takže tenhle stát opravdu “doporučuju”.

Sárvár a Šoproň – Maďarsko
Na konci září přišla na řadu opět maďarská klasika, a sice lázně. Tentokrát jsme zajeli do Sarváru, kde jsme strávili jeden den totálním relaxem v bazénech a saunách. No a druhý den jsme jeli kousek vedle do města Bük, kde jsme strávili další odpočinkový den. Počasí bylo perfektní. Na závěr víkendu jsme si ještě prohlídli samotné město Sarvár, náměstí a pozůstatky hradu. Cestou domů ještě prohlídka města Šoproň.

Liberec – Česká republika
Pro ukončení roku 2007 jsme si vybrali Centrum Babylon v Liberci. Jeli jsme tam oslavit Silvestr. Cesta z Třebíče byla celkem zajímavá, protože celou cestu docela dost sněžilo. No nakonec jsme v pořádku dorazili na ubytování v hotelu. Ještě ten den proběhla prohlídka města, s opravdu moc pěknou radnicí. No a na druhý den na bylo v plánu koupání a sjíždění tobogánů. Večer program centra a oslava příchodu roku 2008.