Rok 2009

Eger – Maďarsko

Na začátku května se rozhodlo, že pojedeme do Maďarska do lázní a volba padla na sice hodně vzdálené, ale malebné město Eger. Ubytování jsme měli v soukromí. Počasí taky vyšlo, tak co víc si přát. Vyzkoušeli jsme jak lázně přímo v Egeru tak i v Miskolci, oboje super, bez chyby. Dokonce v tom termínu, co jsme tam byli tak se v Egeru konalo vinobraní, s ochutnávkami místního tokajského.

Trutnov a okolí – Česká republika
V květnu jsme se vypravili do východních Čech a sice do Trutnova. Přespání se konalo u známých v pensionu Roudenka, blízko sjezdovky v Aldrově. Výlet byl vlastně cíleně naplánován do Trutnova a to z důvodu konání MTB závodů v místní hale zimního stadionu. Počasí bylo opět parádní, tak než začaly závody, tak jsme zvládli i letmou prohlídku města.

Sjezd Vltavy – Česká republika
Červenec byl měsíc, kdy jsme se jako celkem velká banda vydali z Vyššího Brodu sjíždět Vltavu. V pátek jsme dorazili do Vyšáku do kempu, kde jsme přenocovali. V sobotu ráno přebrali lodě, dostali instruktáž, hlavně o tom, že je dost vody a že ne všechny jezy jsou bezpečně sjízdné. Celá sobota byla pohádková, teploučko, pivečko skoro na každý zastávce. Nocleh v kempu Na Pískárně. Druhý den, déšť a zima brrr, tak rychle dolů do Koruny a šup do tepla.

Okruh Makedonie
Přelom července a srpna byl vybrán pro jeden z mých zatím nejhezčích výletů. 14 denní cesta po Makedonii, Albánii a Černé Hoře. V tomto albu jsou fotky co jsme nafotili při cestě přes Makedonii. Jelo se autem přes Slovensko, Maďarsko a Srbsko. V Makedonii jsme projeli téměř všechna velká města počínaje Skopje, následovalo Tetovo, Prilep, Bitola a opravdu veliká perla celé Makedonie, jezero Ohrid se stejnojmenným přístavem. Je to asi nejhezčí místo celé Makedonie.

Fotogalerie… | Deník…

Okruh Albánie
Po překročení hranic jsme se ve městě Pogradec dostali do Albánie, která byla hlavním cílem naší cesty. Začali jsme odspodu městem Gjirokastër, pokračovali přes pramen Modré oko, do přímořského Sarandë a Butrintu, na nejkrásnější pláž v Dhërmi, potom výjezd přes Llogarský průsmyk do města Vlorë až do Beratu. Další den hlavní město Tiranë, amfiteátr v Durrës a nocleh v Mali i Robit. Koupání a večerní přejezd do Krujë, potom Lezhë, koupání v Shëngjin a přejezd do Bajram Curri. Ranní plavba po jezeře Koman a závěr v Shkodër.

Okruh Černá Hora
Z Albánie jsme se volně přesunuli do Černé Hory. První šok byl hned z toho, že vše bylo rázem 5x dražší než v Albánii. Dojeli jsme do Budvy a tam hledali asi 2 hodiny ubytování, až jsme nakonec skončili v kempu a pak už klasika, večerní korzo na promenádě. Ráno koupání u sv. Stefan a večerní přesun do Kotoru. Tam opět do kempu, opéct buřty a večerní prohlídka Kotoru. Ráno ještě na pevnost a pak už dlouhá cesta přes Srbsko a Maďarsko zpět do ČR.

Fotogalerie… | Deník…

Strážnice – Česká republika
Na konci srpna na prodloužený víkend jsme se rozhodli zajet se podívat až téměř na hranice se Slovenskem, do města Strážnice a prozkoumat tamní “Baťův kanál”. Spali jsme v kempu poblíž koupaliště a tak jeden den jsme proflákali u vody. Další den jsme vyrazili na projížďku po Baťově kanále a třetí den jsme strávili na prohlídce nedalekého města Hodonín.