Cestování

Jizerské hory – Česká republika

První hory s dětma. Chata Školačka kousek od Smržovky byla základna na 4 noci. Dvakrát jsme jeli na Tanvaldský Špičák, kde měl Ríša domluvenou školičku. Tak jsem si nakonec taky půjčil lyže a párkrát si to taky sjel. Šimon spustil pláč tak z jeho výuky nic nebylo. Maybe later… Ještě jsme si sjeli přírodní sáňkařskou dráhu a zakončili to koupáním v libereckém Babyloně.

Göteborg – Švédsko

Takže první společný víkend bez dětí po 3 letech, mohl být vlastně úplně kamkoliv. No nakonec to vyhrálo druhé největší město Švédska – Göteborg. Přílet za tmy v pátek, ubytování na lodi Viking. Druhý den kolečko po celém městě, potom večeře, no a v neděli vycházka na vyhlídku a tramvají na terminál. Odtud na letiště a večer zpátky doma.

Nymburk – Česká republika

První letošní “minivýlet” se uskutečnil v půli března. Sluníčko už pomalu začíná hřát a tak jsme si vybrali k návštěvě historické město Nymburk. Prohlídka se sestávala z návštěvy kostela sv. Jiljí, zachovalé části hradeb a procházkou kolem řeky Labe. Výborný oběd byl v restauraci Katovna. Krmením ochočených nutrií jsme výlet zakončili.

Hazmburk – Česká republika

Další letošní jednodenní výlet byl na první jarní den. Vybrali jsme zříceninu hradu Hazmburk, která je na stejnojmenném kopci. Parkoviště za 50,- na den je vzdáleno asi 2km od hradu, po žluté a pak červené značce a nastoupáte cca 170 metrů. Vstupné 130,- dospělý. Výhled z věže hradu je opravdu úžasný. Cesta zpět je po červené a potom mezi vinicemi.

Brdy – Česká republika

Už když jsem se dozvěděl, že se Brdy budou otevírat turistice, jsem se tam chtěl podívat. Tak se tak stalo o dubnovém víkendu, kdy jsme autem dorazili na konec vesnice Malá Víska, odtud jsme šli na vyhlídku Jindřichova skála. Potom přejezd do Neřežína a odtud pěšky na zříceninu hradu Valdek. Cestou zpět zastávka ve Zvířátkově v Olešné.

Malta a Gozo

V půlce května konečně došlo na, kvůli covidu na 2 roky odloženou, Maltu a i sousední ostrov Gozo. Trip byl v plánu na plnohodnotné 4 dny, což je tedy tak akorát na tyto malé ostrovy. Měli jsme z letiště půjčené skútry, takže se všude dalo krásně dojet a taky kdekoliv zastavit. Jezdí se vlevo, ale všichni řidiči byli dost ohleduplní. Jeďte se tam podívat, oba ostrovy jsou opravdové perly.